Baca Doa Ini Sekurang-kurangnya Ketika Terbangun di Malam Hari Jika Malas Untuk Solat Tahajud, IshaAllah, Allah Akan Mengabulkan Permintaanmu

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Baca Doa Ini Sekurang-kurangnya Ketika Terbangun di Malam Hari Jika Malas Untuk Solat Tahajud, IshaAllah, Allah Akan Mengabulkan Permintaanmu ??

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Baca Doa Ini Sekurang-kurangnya Ketika Terbangun di Malam Hari Jika Malas Untuk Solat Tahajud, IshaAllah, Allah Akan Mengabulkan Permintaanmu

LAA ILAAHA ILLALLAH WAHDAHU LAA SYARIIKA LAHU, LAHUL MULKU WALAHUL HAMDU WAHUWA ALA KULLI SYAY’IN QADIIR, WALHAMDULILLAH WASUBHANALLAH WALAA ILAAHA ILLALLAH WALLAHU AKBAR WALAA HAULA WALAA QUWWATA ILLA BILLAH

Artinya :”Tiada tuhan selain Allah semata, tiada sekutu bagi-Nya. Bagi-Nya kerajaan dan bagi-Nya segala puji. Dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu. Segala puji bagi Allah, Mahasuci Allah, Tiada tuhan selain Allah, dan Allah Mahabesar. Tiada daya dan tiada kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah”

Baca juga

Kemudian Sahabat Ubadah mengatakan, Barang siapa yang Terbangun di Malam Hari kemudian membaca doa diatas, kemudian memohon ampunan kepada Allah maka Allah akan mengabulkan permintaannya. (HR. Bukhari)

.

Doa diatas di riwayatkan dari sahabat Ubadah bin Shamit dari Nabi Shallallahu alaihi wasallam yang diabadikan oleh imam Bukhari dalam kitab shahihnya.

Dalam riwayat Imam Abu Dawud juga diterangkan, bahwa salah satu waktu yang mustajab berdoa adalah ketika terbangun dari tidur, Namun dengan catatan tidurnya dalam keadaan bersuci dan sebelum tidur berdzikir terlebih dahulu.

Wallahualam..

Sumber: kehidupanpersinggahan.blogsport

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *