Setia bersama walau tahu suami hidap kann ser, luahan wanita ini buat ramai sebak

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Jodoh dan aajaI adalah antara contoh ketentuan serta rahsia Ilahi yang telah ditentukan dan tidak dapat dielakkan. Sebagai umat Islam, wajib bagi setiap Muslim untuk terus berusaha dan berdoa agar setiap perkara dipermudahkan.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Tiada manusia yang mahu dan sanggup untuk merasai sa kiit dan penderii taan. Namun perkara tersebut adalah salah satu cabaran dan dugaan bagi menguji tahap kesabaran seseorang.

DipuIaukan  rakan..

Itulah yang dirasai oleh seorang wanita yang mengambil keputusan untuk menikahi suaminya yang menghi dap kann ser usus tahap empat sehingga dipulaukan rakan sendiri.

Eydha yang berusia 29 tahun terpaksa menghadapi tohmahan dan pandangan negatiif daripada kenalan kerana berkerras untuk mengahwini Amirullah Awi yang menghi dap pelbagai penya kiit kr0 nik.

“SAYA DAPAT TAHU SUAMI HIDAP K4N SER TAHUN LALU. SAYA BERTAMBAH SEDIH APABILA DOKTOR MEMBERITAHU PELUANG SUAMI TINGGAL ENAM BULAN UNTUK HIDUP.”

Walau bagaimanapun, Eydha tetap berani menanggung segala risi k0 yang bakal terjadi dan melangsungkan perkahwinan pada September tahun lalu.

Tambahnya, ada beberapa pihak yang menghalang perkahwinan mereka ekoran k0ndisi kesihatan suaminya serta merisaukan masa hadapan Eydha jika perkara yang tidak diingini berlaku.

Eydha mengaku, sepanjang perjalanan hidupnya bersama suami, semangatnya pernah lemah kerana melihat keadaan suami yang kian mer0 sot. SeI k4nn ser dalam badan Amirullah kian merebak dan menye rang hati serta paru-parvnya.

Alhamdulillah!

“BERKAT SEMANGAT DAN KESABARAN, SUAMI SELAMAT JALANI PEMBED DAHAN. TAHAP KAN S3RNYA JUGA MENURUN DARIPADA 64% KEPADA 2.5%.”

Sikap sabar dan positif yang diamalkan kedua-dua pasangan ini terbukti membantu merawat serba sedikit masalah yang dihadapi. Kini, Amirullah tampil lebih sihat, malah doktor mengesahkan kann sernya berada dalam fasa tidak aktif.

Sumber: Nona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *