Khasiat ‘Ubi Jaga’ Untuk ‘Kesi hatan’ Lelaki

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Ubi Jaga adalah herba tradisional yang mempunyai batang mudah lentur tetapi kuat dan digunakan oleh kaum asli untuk merang sang keku atan see ks terutamnya bagi golobngan lelaki.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Ubi Jaga adalah tumbuhan menjalar yang tumbuh liar di dalam hutan tropika di Asia Tenggara dan juga biasanya diminum bagi memperbaiki peredaran dabrah.

Ia digunakan secara tradisional sebagai ubat herba untuk menguatkan tena ga lelaki, sebagai tonik umum dan untuk meningkatkan metabolisme badan. Daun Ubi Jaga berwarna hijau gelap dipermukaan dan hijau muda dibawah daun. Ia ditemui di Thailand, Pulau Jawa dan Semenanjung Malaysia.

Ubi Jaga tidak memerlukan cahaya matahari yang terik dan perlu diletakkan dibawah teduhan jika hendak ditanam dirumah. Ubi jaga memerlukan tanah yang lembab, kaya dengan humus dan bersaliran baik.

Tonik untuk lelaki

Ubi Jaga akan membantu meningkatkan keinginan see ksu al, meningkatkan sensiti viti, menguatkan erek si dan membolehkan lelaki semua pering kat umur untuk menikmati see ks lebih kerap dan lebih tahan lama.

Manfaat ini juga termasuk kesan penstabilan mood, promosi tahap tekanan da rah yang sihat dan peningkatan tahap tenaga. Ini pasti akan menyum bang untuk prestasi yang hebat di tem pat ti dur. Sains perubatan kini juga mula menyedari khasiat dan kebaikan herba ini.

Penawar penya kit

Daun dan buah Ubi Jaga juga boleh digunakan sebagai penawar penya kit siflis dengan cara merebus daun dan buah ubi jaga dan airnya diminum. Ia juga boleh mengubati demam dengan kaedah yang sama.

Kesan ke atas wanita ha mil dan menyu sukan masih belum diketahui. Oleh itu penggunaan sebarang persediaan herba ini perlu dielakkan ketika ha mil dan menyusukan anak kecuali mendapat nasihat pakar perubatan bertauliah.

Caara Penyediaan Ubi Jaga

Untuk tujuan ini, bahagian akar di gunakan.

Caara penyedian:

Ambil 20 gram ubi jaga (untuk 3 kali minum).
Ubi jaga di potong dan di basuh sehingga bersih.
Gunakan 5 gelas air untuk merebus ubi jaga, rebus selama 30 minit atau sehingga air mendidih dan bertukar kekuningan.

Tapis dan minum 1 gelas.
Baki air rebusan ubi jaga boleh di simpan dalam peti sejuk.
Minum 1-2 gelas sehari.

Semoga memberi manfaat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *