10 Artis Malaysia Yang Pergi Di Usia Muda – Sedekahkan Al-Fatihah Buat Mereka

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Dua minggu selepas kehilangan Din Beramboi, Acik Spin (Abdillah Murad Md Shari) pula terlibat dalam satu kejadian kema langan jalan ra ya di KM 14 Lebuhraya Kajang Seremban, dengan kereta Toyota Estima yang dipandu oleh sahabatnya terba bas. Allahyarham pergi dalam usia 28 tahun pada 17 April 2010.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

2.) Din Beramboi

Pelawak dan DJ radio popular Din Beramboi (Mior Ahmad Fuad Mior Badri) pergi pada usia 44 tahun kerana mengidap demam Deng gl berda rh, di Hospital Selayang, Kuala Lumpur pada 2 April 2010. Pemer gian Allahyarham disaksikan oleh ahli keluarga serta tiga orang rakan artis iaitu Azwan Ali, Zul Yahya dan Ifa Raziah.

3.)  Nizen Ayob (Pelakon Gerak Khas)

Nizen Ayob Di Usia 33 Tahun

Pelakon drama bersiri Gerak Khas, Nizen Ayob disahkan tiada di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru. Sebelum ini, pada September tahun lalu, Nizen mengakui dirinya telah disi hlr apabila menjumpai rangka gigi manusia dan paku karat di dalam kepalanya.

Mempunyai pertalian darh dengan Allahyarhamah Seniwati Datin Umi Kalthum dan Noorkumalasari, dia memberitahu keadaan kesihatannya mulai merosot sejak insiden itu termasuk memperlahankan kerjaya lakonan dalam drama bersiri popular yang telah dibintangi sejak enam tahun lalu

4.) Faizal Yusof

Al Fatihah kepada bekas suami Siti Nordiana, Faizal Yusof yang telah disahkan sudah tiada. Punca kema tlan dikatakan daripada sa klt jantung. Allahyarham menghadap Ilahi ketika berada di Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Jena zh Allahyarham dikebv mlkan jam 10 pagi (2 Januari 2011). Semoga segalanya dipermudahkan. Al-Fatihah.

5. Yanie Mentor 

Yanie merupakan seorang penyanyi yang lahir daripada sebuah rancangan realiti tv mentor musim pertama.

Pernah popular dengan single Drama nyanyian trio bersama ning baizura dan Nikki.

Penyanyi ini telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada tahun 2010 akibat ketum bvhan pada parv-parv. Pada waktu itu arwh yanie baru sahaja berusia 25 tahun.

6.) Pak Yus (Jambu)

Pelawak Yussry Edoo, 39, atau lebih dikenali dengan nama Pak Yus Jambu telah kembali ke rahmatullah kira-kira jam 12.15 tengah malam di Hospital Selayang akibat serngan jan tvng.

7.) Izwan Pilus

Izwan Pilus merupakan seorang penyanyi yang popular dengan lagu kembali senyum. Penyanyi ini menghembuskan nafas terakhirnya pada tahun 2012.

Izwan Pilus menghembuskan nafasnya yang terakhir ketika usianya 32 tahun akibat jang kltan kvman dalam darh dan jang kltan kenclng tikus yang serius.

8.) Azwan (Hantu Kak Limah)

DUNIA hiburan tanah air sekali lagi menerima berita sedih apabila pelakon yang pernah membintangi filem Hantu Kak Limah, Azwan Annuar dilaporkan telah kembali ke rahmatullah kira-kira jam 10.15 pagi.

9.) Along Spoon

Along Spoon atau nama sebenarnya Sabi’ul Malik Shafie yang ma tl di vnuh dengan ke j4m suatu masa dahulu sehingga menggemparkan seluruh negara.

Along telah dibv nvh pada Disember 1999 ketika berusia 19 Tahun. Along ditemui dalam keadaan beri kat di dalam guni yang dicampakkan ke dalam gavng yang terletak di sebuah kawasan sunyi di Jalan Kuala Klawang, Negeri Sembilan.

10.) Nabil (Pelakon Iklan Kitkat)

Pernah tengok tak iklan Kit Kat versi yang ada Datuk M.Nasir lepas makan coklat tersebut dia terbang. Dalam iklan tersebut, pelakon muda yang melakonkan watak macam pekerja di kaunter pembayaran…dialah pelakon yang dimaksudkan, nama beliau Nabil Abdul.

Arwh Nabil Abdul mengidap penya kit Kan s3r drah yang dipanggil ‘limf0ma’ merupakan salah satu can c3r d4 rah dan kelenjar malfunction. Arwh juga merupakan adik bongsu kepada pelakon Lydia Ibtisam yang popular dalam siri Impian Ilyana.

Sesungguhnya ma tl itu pasti tak kira tua atau muda.

Sesuatu yang bernyawa tidak akan ma tl melainkan dengan izin Allah, sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : sinarviral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *