Cara Mudah Nak Kasih Sayang Pasangan Anda Bertambah Ikut 5 Tip ‘Power’ Ini!

Cara Mudah Nak Kasih Sayang Pasangan Anda Bertambah Ikut 5 Tip ‘Power’ Ini! Setiap wanita yang bergelar isteri pastinya mendambakan kasih sayang seorang lelaki yang bergelar suami. Anda pasti pernah terfikir cara untuk membuatkan sang suami semakin sayang kepada anda hari demi hari. Namun sekiranya anda bertindak keterlaluan, tindakan itu boleh menyebabkan suami anda berasa rimas, bosan dan tidak menyayangi diri anda lagi. Di sini kami kongsikan cara untuk membuatkan si suami semakin sayang.

Berikan Ruang Kadangkala sekiranya seseorang lelaki itu mempunyai masalah atau tertekan dengan sesuatu, apa yang dimahukan adalah tenangkan diri dengan bersendirian. Berikannya ruang untuknya dan jangan menekannya dengan lebih banyak soalan kerana ini akan lebih menyerabutkan fikirannya. Sekiranya dia mahu bercerita kepada anda, dia akan lakukannya setelah dia bersedia. Wanita yang faham dengan situasi pasangannya dan bertindak dengan wajar adalah wanita yang disenangi dan disayangi.

Jangan MengongkongSikap isteri yang suka mengongkong akan membuatkan suami berasa rimas dan bosan. Anda sebagai seorang isteri, perlu memberi sedikit kebebasan buat suami anda. Jangan terlalu mengawal segala gerak geri yang dilakukannya. Lelaki tidak suka wanita yang mengongkong hidupnya. Tidak salah sekiranya anda prihatin mengenai suami anda dan mengambil tahu mengenai hal-hal yang dilakukan, namun biarlah ia berpada-pada. Janganlah sampai melarang suami anda dari melepak dan meluangkan masa bersama rakan-rakannya.

Belajar MendengarSatu sifat wanita yang memang tidak digemari lelaki adalah kuat membebel. Cuba belajar mendengar dan kurangkan bebelan anda. Lelaki jarang mahu berkongsi masalah mereka dengan sesiapa dan sekiranya dia tiba-tiba mahu berbicara secara serius, beri perhatian kepadanya. Komen anda tidak diperlukan mereka, objektifnya adalah untuk meluahkan beban di dada yang boleh membuatkan mereka merasa sedikit lega.

Tunjukkan Rasa SayangKadangkala, perkataan sahaja tidak cukup untuk menyatakan cinta. Tunjukkan rasa sayang anda kepadanya di hadapannya dan juga rakan-rakannya. Hantarkan pizza ke rumahnya sewaktu dia dan rakan-rakan sedang menonton perlawanan bola sepak. Sekali-sekala anda boleh menunjukkan rasa cemburu sekiranya dia terlalu baik dengan rakan wanitanya. Buat si dia rasa bangga dengan orang sekeliling kerana cara anda melayannya. Cara berlainan untuk menyatakan rasa cinta anda boleh menambahkan rasa sayangnya terhadap diri anda.

Biar Dia Membuat KeputusanLelaki terkenal dengan ego mereka dan sekiranya anda memberikannya peluang untuk membuat keputusan besar, dia akan merasakan dirinya penting di dalam perhubungan. Walaupun keputusannya memilih restoran untuk makan malam tidak menepati selera anda, hormat pilihannya walaupun anda terpaksa berpura-pura gembira pada malam itu. Percayalah, mereka akan merasa lebih dihargai sekiranya anda mendengar kata.

Artikel Lain

Kahwin Bukan Suka-Suka! Tanggungjawab Menjadi Semakin Besar Selepas Berkahwin

Mengharungi kehidupan alam perkahwinan bukanlah sesuatu yang mudah. Terlalu banyak onak dan duri yang terpaksa dilalui sepanjang hidup berumah tangga. Persediaan awal dalam perkahwinan sama ada dari sudut kewangan dan cara hidup mampu merancang perjalanan hidup berumah tangga dengan lebih teratur dan dapat mengelakkan perselisihan faham yang bakal berlaku kerana masih belum biasa dengan alam baru ini.

Alam Perkahwinan

Hakikatnya zaman bujang dan alam perkahwinan adalah satu kehidupan yang sangat berbeza. Di sinilah terletaknya realiti kehidupan yang penuh dengan tanggungjawab dan kebijaksanaan dalam mengatur satu perkongsian hidup. Jika dulu ketika hidup membujang tanggungjawab banyak terletak pada ibu dan ayah. Kini bila sudah melangkah ke alam perkahwinan, tanggungjawab itu terletak pada diri anda sendiri. Perkongsian hidup antara suami dan isteri memerlukan kerjasama, toleransi dan kesabaran yang tinggi.

Tanggungjawab

Antara tanggungjawab suami ialah menyara isteri, menyediakan tempat tinggal serta makan minum isteri dan anak-anak. Bagi si isteri pula, tanggungjawabnya juga banyak, antaranya menjaga keharmonian dan kerukunan rumah tangga dengan menjalankan tugas sebagai isteri seperti memasak, mengemas dan membantu menjaga ekonomi keluarga.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : AKU OKAY via KL MENJERIT

Add Comment