‘Sepanjang Jalan Orang Bunyikan Hon, Aku Hampir Menangis, Rupanya Suami Buat Kejutan..’

Kali ini kami ingin kongsikan kisah sweet seorang suami yang buat kejutan hari jadi untuk isterinya.

Jom baca!

Kisah Sweet Yang Berlaku Semalam 25.1.2018

Oh My God!! Hahaha!! Pagi semalam aku keluar rumah nak pergi kerja, tapi yang aku pelik   semasa memandu, setiap kenderaan tak kira lah motor atau kereta akan Hon aku!!

Aku Cuakk beb. Aku confuse ape yang  tak kena dengan cara aku memandu, dah lah setiap kereta yang  hon pada aku tu siap angkat dan lambai  tangan sambil tersenyum manis lagi.

Aku pun buka lah tingkap naka dengar apa diorang cakap, mungkin  nak beritahu tayar aku pancit, atau bonet belakang kereta terbakar ke..

Sumpah aku cuak giler sepanjang jalan orang bunyikan hon hingga aku dah rasa nak menangis wehh
Sampai simpang jalan aku berhenti tengok ada apa dengan kenderaan aku sampai semua orang bunyikan Hon.

Hahahahaha!!! Maluuuu nyeeee bieee oii….orang yang berhenti nak beli nasi lemak tepi jalan tu pun menjerit HAPPY BIRTHDAY!!

Perasaan cuak tadi bertukar jadi happy sebab sporting giler orang kat malaysia ni wehhh…hahaha ..maluu nyee

Suami ku punye kerja..patutla pepagi tadi keluar rumah ingatkan nak pergi sembahyang subuh kat masjid

suwiiittt sangattt!  hahha

Dah baca? Sweet sangat kan? Harap suami-suami di luar sana bolehla buat kejutan seperti ini untuk isteri masing-masing pula.

Kekalkan Kasih Sayang Suami Isteri Dengan 9 Petua Mudah Ini.

Bagi mengekalkan kasih sayang dan kebahagiaan itu, suami dan isteri haruslah memainkan peranan bersama. Amalan-amalan ini bukan sahaja boleh dipraktikkan oleh pasangan yang baharu berkahwin, tetapi juga boleh diamalkan oleh pasangan lama yang ingin memupukkan kembali rasa cinta dan kasih sayang seperti kali pertama anda berdua bergelar suami isteri.

1. Perlu saling lengkap-melengkapi.

Alam rumah tangga menuntut suami isteri untuk memberikan komitmen sepenuhnya dan berkongsi hidup dalam pelbagai aspek. Tanamkan dalam diri bahawa perkahwinan yang bahagia hanya boleh dicapai jika anda saling melengkapi hidup pasangan anda. Anda berdua haruslah saling membantu jika pasangan mempunyai masalah, selain cuba mengatasi kelemahan-kelemahan yang ada dalam diri pasangan anda dengan sebaiknya.

2. Jauhi sikap suka mengungkit.

untuk mengekalkan kasih sayang, sikap ungkit-mengungkit haruslah dielakkan. Jika sebelum ini anda pernah memberi pasangan anda sesuatu atau membantunya dia, jangan sesekali mengungkit tentang perkara tersebut terutamanya apabila anda berdua bertengkar. Cara ini menunjukkan yang anda tidak ikhlas dalam memberi bantuan atau barangan tersebut kepada pasangan. Jika sikap ini berterusan boleh membuatkan cinta dan kasih sayang pasangan anda menjadi pudar terhadap anda.

3. Luahkan kata cinta terhadap pasangan setiap hari.

Amalan meluahkan kata-kata cinta, sayang dan puji-pujian kepada pasangan setiap hari boleh merubah perasaan pasangan yang suram kepada hari yang indah dan penuh bermakna. Kata-kata ini akan membuatkan pasangan akan rasa lebih dihargai dan bertuah kerana memiliki anda sebagai teman hidup. Jangan segan mengungkapkan kata maaf jika anda melakukan kesalahan dan sentiasalah memaafkan pasangan jika dia pula yang bersalah terhadap anda.

4. Isteri tidur beralaskan lengan suami.

Para isteri haruslah mengenepikan bantal-bantal anda dan tidurlah beralaskan lengan suami bermula malam ini. Ini kerana hormon bau phero yang dirembeskan dari ketiak suami dikatakan boleh mengaktifkan hormon isteri hingga isteri berasa tenang dan relaks. Malah pelukan suami akan menerbitkan kasih sayang serta hormat pada suami.

5. Cium tangan, kucup dahi dan peluk.

Jadikan amalan mencium tangan suami ketika suami hendak keluar dari rumah sebagai tanda bahawa restu suami amatlah berharga. Selepas isteri mencium tangan suami, suami pula haruslah membalasnya dengan mengucup dahi isteri dan memeluk isteri. Tindakan ini akan membuatkan isteri rasa lebih dihargai dan dengan sendirinya akan terbit kasih sayang itu dari hati yang ikhlas, selain mengeratkan lagi kasih sayang anda berdua. Malah kajian membuktikan bahawa sentuhan kulit boleh mewujudkan jalinan yang lebih erat kerana tubuh merembeskan hormon oxytocin.

6. Sentiasa amalkan mandi bersama.

Amalan suami isteri yang sering mandi bersama sememangnya cukup bermakna dalam kehidupan suami isteri kerana ia dapat mengukuhkan lagi rasa kasih antara anda berdua, apatah lagi apabila adanya sentuhan saat anda menggosok dan menjirus tubuh badan pasangan. Malah amalan ini juga menjadi amalan Rasulullah SAW dalam memelihara kerukunan rumah tangga.

7. Solat berjemaah bersama.

Sememangnya banyak ganjaran pahala yang boleh diperoleh apabila suami isteri solat berjemaah bersama. Ia akan mengeratkan kasih sayang, apatah isteri akan mengaminkan doa suami dan kemudian anda berdua akan saling bersalaman seta memohon maaf.

8. Sering lakukan kerja rumah bersama.

Suami tidak boleh mengabaikan urusan kerja rumah dan hanya mengharapkan isteri melakukan urusan kerja rumah seorang diri. Sebaik-baiknya, bantulah meringankan bebanan isteri di rumah. Apabila anda berdua melakukan urusan kerja rumah bersama, bukan sahaja kerja rumah akan lebih cepat selesai malah anda berdua juga boleh gunakan masa ini dengan bergurau senda dan mengeratkan kasih sayang.

9. Sentiasa ada komunikasi dua hala.

Sebuah hubungan rumah tangga dikatakan gagal apaabila tiada komunikasi dua hala antara suami isteri. Jika masing-masing memendam rasa tentang permasalahan rumah tangga dan tidak meluahkan apa yang terbuku di hati, masalah tidak akan selesai dan tiada penghujungnya. Oleh itu, pentingnya komunikasi dua hala agar anda berdua boleh berbincang dengan tenang.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Islamik Info

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @IslamikInfoMedia

Sumber : Buletin Terkini via MediaOhsem

Add Comment