Berjaya Gengg4m PhD Walaupun Hanya Penghantar Makanan, Net1zen Kagvm Cara Abang FoodPanda Ini Penvhi Imp1an.

Berjaya Gengg4m PhD Walaupun Hanya Penghantar Makanan, Net1zen Kagvm Cara Abang FoodPanda Ini Penvhi Imp1an.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Siapa s4ngka, lelaki ini yang hanya r1der penghantar makanan FoodPanda ini seben4rnya se0rang yang berg3lar ‘Dr’. Merupakan Gaduan Ijazah Kedokt0ran (PhD) dalam b1dang Teknol0gi Farmaseutikal, Un1versiti Malaysia Pahang, Gambang.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Bak kata perpatah, hendak ser1bu d4ya, tak nak ser1bu dal1h. Kata-kata yang amat sesvai untuk lelaki ini yang berjaya meng3nggam pengaj1an doktor falsafah (PhD) setelah 4 tahun berjuang untuk mencapai imp1an.

Biarpun hanya bekerja sebagai penghantar makanan, ia tidak memat4hkan semangat untuk berj4ya. Jat1 diri itu menjadikan dirinya terus berjvang sehingga mera1h kejayaan sebegini.

Menervsi perk0ngsian di faceb0ok miliknya dan FoodPanda Rider Malaysia, dia melahirkan rasa syukur sepanjang empat tahun, dia mendapat sok0ngan dan restu keluarga serta doa ibu bapa dan isteri yang sentiasa memberikan sem4ngat.

Moga kisah ini menjadi insp1rasi!

Seterusnya ikuti perk0ngsian bel1au.

ALHAMDULILLAH..AKH1RNYA SELESAI JUA PENGAJIAN PHD SETELAH HAMPIR 4 TAHUN..

Terima kasih yg tak terhingga kpd SV Prof Mimi Sakinah atas segala ilmu dan tunjuk ajarnya..

Alhamdulillah..Selesai jua pengajian PhD ini setelah 4 tahvn..Syukur kpd Allah..Dialah yg menyelesaikan mas4lah..Dia jualah yg mempermud4hkan segala urusan..

Terima kasih juga kepada isteri yg tercinta kerana sangat menyok0ng dan memahami hidup sebagai seorang stvdent..terlalu banyak dvri dan ranj4u yang perlu diharvngi sepanjang 4 tahun ini..sempat jugak meng4ndung 2 kali.

Terima kasih juga kpd emak dan ayah atas dor0ngan dan doa..tanpa doa dari mereka..must4hil rasanya untuk selesaikan pengajian ni.

Alhamdulillah..Terima kasih Allah..

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: Mohd Akmal

Add Comment