Datangnya Aajal, 3 Penyamaran Iblis Ketika Saka ratul ma ut Bagi Menyes4tkan Manusia

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Iblis Datang Mengganggu Ketika Saka ratul Ma ut. Syaitan dan Iblis akan sentiasa mengganggu manusia, bermula dengan memperdayakan manusia dari terjadinya dengan setitik mani hinggalah ke akhir hayat mereka, dan yang paling dahsyat ialah sewaktu akhir hayat iaitu ketika saka ratul ma ut.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Iblis mengganggu manusia sewaktu saka ratul ma ut disusun menjadi 7 golongan dan rombongan. Hadith Rasulullah SAW. menerangkan:
Yang bermaksud: “Ya Allah aku berlindung dengan Engkau daripada perdayaan syaitan di waktu ma ut.

Ad min siarkan 3 sahaja disini utk semua

Rombongan 1 

Akan datang Iblis dengan banyaknya dengan berbagai rupa yang pelik dan aneh seperti emas, perak dan lain-lain, serta sebagai makanan dan minuman yang lazat-lazat. Maka disebabkan orang yang di dalam saka ratul ma ut itu di masa hidupnya sangat tamak dan loba kepada barang-barang tersebut, maka dira ba dan disen tuhnya barangan Iblis itu, di waktu itu nya wanya pu tus dari tu buh.

Inilah yang dikatakan ma ti yang lalai dan lupa kepada Allah SWT inilah jenis ma ti fa sik dan muna fik, ke nerakalah tempatnya.

Rombongan 2

Akan datang Iblis kepada orang yang didalam saka ratul ma ut itu merupakan diri sebagai rupa binatang yang di takuti seperti, Harimau, Singa, Ular dan Kala yang berbis a. Maka Apabila yang sedang didalam saka ratul ma ut itu memandangnya saja kepada binatang itu, maka dia pun mera ung dan melompat sekuat hati.

Maka seketika itu juga akan pu tuslah nyawa itu dari badannya, maka ma tinya itu disebut sebagai ma ti lalai dan ma ti dalam keadaan lupa kepada Allah SWT, ma tinya itu sebagai Fasik dan Munafik dan ke nerakalah tempatnya.

Rombongan 3

Akan datang Iblis mengacau dan memperdayakan orang yang di dalam saka ratul ma ut itu dengan merupakan dirinya kepada binatang yang menjadi minat kepada orang yang hendak ma ti itu, kalau orang yang hendak ma ti itu berminat kepada burung, maka dirupai dengan burung, dan jika dia minat dengan Kuda lumba untuk berjudi, maka dirupakan dengan Kuda lumba (ju di).

Jika dia minat dengan dengan ayam sabung, maka dirupakan dengan ayam sabung yang cantik. Apabila tangan orang yang hendak ma ti itu mera ba-ra ba kepada binatang kesayangan itu dan waktu tengah mera ba-ra ba itu dia pun ma ti, maka ma tinya itu di dalam golongan yang lalai dan lupa kepada Allah SWT. Matinya itu ma ti Fasik dan Munafik, maka nerakalah tempatnya.

Sumber: jaipk.perak.gov.my

Add Comment