Walaupun OK U tetapi hatinya ternyata MULIA dan SEMPURNA

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Seorang neti zen yang juga atlit para limpik angkat berat Sabah, Abu Fathiyyaturahma ternyata memiliki naluri kemanusiaan yang tinggi dan terpuji. Usahanya menyelamatkan seekor kucing yang hampir terja tuh ke dalam sebuah longkang besar mendapat pujian ramai netizen.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Beliau, yang tidak mempunyai sepa sang kaki yang sempurna membuktikan kepada semua bahawa kekurangan tersebut tidak menghalangnya daripada menyelamatkan nywa seekor kucing. Ternyata hatinya tidak OK U sebagaimana anggota fizikalnya.

Ikuti catatannya…

Pagi tadi masa dalam perjalanan pergi kompleks sukan likas kami ternampak seekor anak kucing yang terjatuh dalam longkang besar, kucing itu sedang berpaut kuat d dinding lokang dengan basah kuyup entah dari bila lagi dia di situ. Saya pun cuba naikkan kucing tu keatas, alhamdulillah kami dapat bantu dia naik…

Ps. Sahabat sy yg merakam video ni juga seorang OK U pengguna kaki pal su, dia tidak boleh turun untuk selamatkan anak kucing tu, jadi saya buat keputusan untuk turun selamatkan anak kucing tu. 

Sumber; Abu Fathiyyaturahma Menk AbdunMujtahid

Add Comment