Perlu Mandi Sebelum Menunaikan Solat Subuh Ada Sebabnya

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. Oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tu buh badan anda.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tu buh badan anda. Antara kelebihan dan kebaikan mandi sebelum subuh adalah seperti berikut:

Fakta 5 Kelebihan Dan Kebaikan Mandi Sebelum Subuh

1. Kulit lebih lembut dan halus -Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang “water heater” untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. Selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. Begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. Kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran da rah – Jika peredaran da rah anda lancar maka tu buh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.…

3. Meningkatkan kesu buran – Kesihatan tu buh badan manusia akan mendapat reak si yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hor mon testo steron pada lelaki dan hor mon estro gen untuk wanita.

4. Mengurangkan risi ko da rah tinggi – Untuk anda yang memiliki penya kit da rah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penya kit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penya kit anda akan pulih.

5. Mengurangkan tekanan serta tenang – Air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran da rah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depre si, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. Oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *