Ramai Tak Perasan, Rupanya Selebriti Malaysia Ini Telah Memeluk Agama Islam Saat Hidayah Tiba.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Ramai sebenarnya yang telah berhijrah agama asalnya kepada agama Islam dan mungkin juga ada yang tidak tahu bahawa ada juga di kalangan selebriti di negara kita yang telah memeluk agama Islam.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Sebagai seorang muslim pastinya kita sangat gembira dan teruja dengan kehadiran saudara baru yang memeluk agama Islam.

Kali ini MH mahu berkongsi dengan korang 7 Selebriti di negara kita yang telah memeluk agama Islam yang mungkin korang tak tahu.

1. Adam Corrie memeluk Islam pada tahun 2007

Adam Corrie Lee merupakan seorang selebriti Malaysia yang dikenali sebagai pelakon lelaki Malaysia yang sering memegang watak antig oniis. Ramai mengenali beliau dengan watak Dragon dalam filem KL Gaang stter

2. Marion Caunter memeluk Islam pada tahun 2010

Marion Rose Caunter (lahir 5 November 1980) ialah seorang pengacara televisyen Malaysia yang berketurunan Portugis-Inggeris-Cina. Beliau terkenal kerana mengacarakan rancangan 8TV Quickie yang bersiaran di 8TV.

3. Daphne Iking memeluk Islam pada tahun 2010

Daphne Iking (lahir Maria Daphne Eleanor Mozes Iking; 6 Julai 1978) ialah seorang peragawati, pengacara, dan pelakon yang berasal dari Keningau, Sabah. Beliau juga pernah mengacarakan program The Breakfast Show di ntv7.

4. Anuar Chew Kim Wah memeluk Islam pada tahun 2013

Chew Kin Wah (Cina ringkas: 周堅華; pinyin: Chow Kin-Wa; lahir 1965) merupakan seorang pelakon yang terkenal di Malaysia. Beliau telah berhijrah ke Indonesia pada tahun 2016 bagi memulakan kerjaya antarabangsanya dan sejak itu beliau telah membintangi beberapa buah filem di sana.

Beliau telah disenaraikan sebagai salah seorang dari 10 orang pelakon popular yang berjaya meraih pengiktirafan di peringkat global oleh Harian Metro pada Jun 2018

5. Raisyyah Rania Yeap memeluk Islam pada tahun 2014

Tarikh 6 Jun 2015 merupakan hari bermakna buat Felixia/Raisyyah Rania Yeap dimana dia menamatkan zaman bujangnya.

p/s: Ikon-ikon ini lah yang kita patut jadikan contoh. Selain mereka berjaya dalam bidang yang diceburi, tanggunjawab mereka sebagai muslim tidak dilupakan. Semoga mereka semua istiqamah

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Media Hiburan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *