“Dia Tak Khawin pon, Ank Pon Tak da” – Bukan seperti disangka, Rupanya Ini Kisah Sebenar Pak Cik Semput Tuduh Anak tak nak hantar ke IJN

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Vii ral di me dia so si al kisah seorang lelaki tua yang menghi dap penya kit jan tung menunggang motosikal Suzuki RC80 sejauh 226 kilometer dari Kuantan ke IJN Kuala Lumpur, mengundang rasa simpati netizen.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Difahamkan, lelaki tua ini terpaksa menunggang motosikal dalam keadaan sa kit bagi menghadiri temujanji yang telah ditetapkan dan dia mendakwa kononya anaknya enggan menghantarnya ke pusat rawatan tersebut.

Oleh kerana tiada pilihan, dia terpaksa menunggang motosikal dengan dibekalkan RM50 oleh anaknya untuk mengisi minyak bagi perjalanan yang mengambil masa lebih dari dua jam itu.

ALLAHUAKHBAR. Ya Allah, hebat dan kesian pakcik ini. Ceritanya, saya dalam perjalanan ke Jalan Gombak. ke tapak busking kami -spacebuskers, ternampak seorang pakcik membawa motosikal lama nombor pendaftaran KY537.

Dipendekkan cerita, pakcik ini dari Kuantan, Pahang, naik motosikal seorang diri dalam keadaan tak berapa sihat, semput dan masalah jan tung.

Saya suruh pakcik ini berhenti tepi untuk rehat. Kesian, tercungap-cungap pakcik ini. Saya tanya pakcik nak ke mana.

Pakcik nak ke IJN, ada appointment hari Isnin.”

Saya tanya lagi, “Kenapa tak jalan hari isnin?”

Dengan air mata pakcik mengalir, dia menjawab, “Anak saya tak nak hantar saya ke IJN. Anak saya bagi RM50 sahaja untuk isi minyak”

Ya Allah, kesiannya pakcik ini. Saya hanya mampu escorrt pakcik ini sampai ke jalan Titiwangsa dan beri bantuan sejumlah wang yang ada. Kemudian dia jalan sendiri ke IJN.

Sedih rasa hati bila pakcik ini cakap anak-anak dia tak tolong dia.

Mengenai post saya malam tadi, setelah saya baca komen-komen dan macam-macam kisah yang saya dapat. Ada yang kata pakcik ini dari Kedah, dari Melaka, dari Kuantan. Ada juga yang komen pernah jumpa pakcik ini, ada juga yang kata pakcik ini memang ke IJN, ada juga yang kata pakcik ini sebenarnya OK YoU.

Tapi saya tak kisah semua itu. Niat saya baik, hanya membantu orang yang dalam kesusahan. Dari segi vii ral yang saya buat ini, supaya orang tahu atau kenal siapa pakcik ini, kalau terjadi apa-apa pada pakcik ini, mudah untuk keluarga pakcik ini cari, boleh tahu dia di mana.

Kepada yang komen atau ke cam saya, silakan. Saya tak halang. Sekali lagi saya cakap, niat saya baik, hanya mampu bantu mana yang saya mampu sebagai sesama manusia.

Namun , apa yang menarik perhatian ramai , seorang nurse telah berkongsi kisah sebenar pakcik ini. Memang plot twist habis!

Ikuti perkongsian sepertimana dipetik dari laman FB Norshila Ramli.

hehehe kuasa vii ral.

pakcik ni baru semalam aor discaj dr wad sy. ada masalah ji wa. Memang jenis aor discaj ( discaj ats risi ko sendiri) dekat semua hospital. sebelum balik sempat berga duh2 dengan nurse n doktor sebab larang dia balik.

bawak moto jln jauh2 bila sa kit org hntr hosp. famous dah pakcik

sy share sbb sy harap tak ada lah org ambik kesempatan pandai2 bg no fake no acc kononnya nk membantu pakcik. sebab baca kt komen ramai mintak no acc tu . siap pelawa nk bela pakcik kt rumah dia lagi

tiba2 sis jadi vi ral sampai masuk sia kap ke li gara2 kongsi benda sebenar.
saya cerita benda sebenar. Tak ada niat nk aib kan sesiapa .

Tujuan saya kongsikan sebab sy tak nak orang lain ambil kesempatan atas pakcik ni atau pon pakcik ni sendiri ambil kesempatan atas org lain.

sebab orang malaysia ni baik2. risau sy malam tadi baca komen sampai ada yg nak suh hantar pakcik ni dekat rumah dia. nak bela pakcik.

sedangkan kami staff kesihatan ni pon dia agresive dan kasar. sy nasihatkan berhati2 je bukan nak aib kan dia. satu lg yg merisaukn sy bila ada yg mintak no acc nk beri sumbangan. niat tu baik cuma sy takut insan x bertanggungjawab ambil kesempatan. btw sy nak bagitahu pakcik ni tak kawin lagi . Anak pon tak ada. janganlah salahkan ank dia yg x wujud tu

Owner fb yg share pasal pakcik ni pon tak salah . Niat dia bagus dan patut dipuji

Dia pon x tahu status pakcik tu. dia sendiri pm sy utk tahu cerita sebenar.

Apa kata anda? Jangan lupa like komen dan share ya. Tq

Sumber: Shahrul Nizam Sairi via thereporter, Norshila Ramli

Add Comment