Jamu Homemade Wanita Ni, Bukan Hanya Angin Keluar Tapi Berjaya Turunkan Berat Badan

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Amalan makan jamu memang amat disarankan oleh nenek-nenek kita pada zaman dahulu. Namun membiasakannya dengan masyarakat kita hari ini agak sukar dilakukan oleh wanita zaman sekarang.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Boleh dikatakan amalan makan jamu hanya diamalkan oleh wanita selepas bersalin sahaja, kemudiannya  selepas habis satu botol, mereka tidak kembali mengambilnya.

Hal ini salah sama sekali kerana wanita amat memerlukan jamu untuk menjaga kecantikan dala man wanita, lebih-lebih lagi membuang angin yang tersekat dalam badan.

Bukan hal itu sahaja bahkan kandungan sesetengah jamu juga besar manfaatnya terutama untuk kecantikkan tu buh dan kekuatan dala man wanita. Jamu homemade yang dihasilkan sendiri oleh wanita bernama Suziana Sz ini memang mengancam!

Penggunan halba sebagai bahan utama dalam jamu yang dihasilkannya bukan hanya baik untuk tubuh bahkan khasiat halba itu sendiri, baik untuk merawat pelbagai penya kit dalaman wanita.

Malah halba juga digunakan sebagai bahan pemulih rahim, menguatkan fungsi dan menyuburkan rahim.

Paling penting kata Suziana, jamu homemade yang dihasilkannya sendiri ini mampu menurunkan berat badannya. Wow hebat! Jadi tak salah kalau kita  cuba buat jamu sendiri berasaskan halba, seperti yang disarankan oleh wanita ini. Jom cuba.

Hai semua, oleh kerana ramai pulak tegur saya nampak dah kurus sikit, saya share lah petua. Padahal saya baru je try jamu homemade ni, angin

keluar berebut-rebut.. Bagi yang rajin boleh cuba ye.

Bahan-bahan:

7 sb halba

7 inci halia

7 ulas bawang putih

1 1/2 sb lada hitam

Caranya:

1. Sangai (masak tanpa minyak) halba dan lada hitam.

2. Tumbuk halia dan bawang putih.

3. Kemudian kisar kering semua bahan dan gentelkan menjadi bulat-bulat. Tambahkan sedikit air. Simpan di dalam peti ais.

Saya makan 1 biji pagi, 1 biji malam sebab besar, nak lebih pun boleh. Telan guna air je sebab jamu ni lembut.

Ekstra Info

– merangsang penghasilan hor mon estrogen

– mencuci perut dan darah kotor

– menguatkan fungsi jantung

– merawat sembelit dan buasir

– mengetat dan meremajakan ra him

– membantu kecerdasan tumbesaran kanak-kanak

– memperbanyakkan su su ibu

– mengaktifkan kelen jar su su ibu

– menjaga, memulih dan menambah tenaga s3k sual le laki dan & wa nita

Selamat mencuba!

Kredit : Suziana SZ

Sumber: Keluarga 

Add Comment