Temukan Emas di sawah Miliknya, Petani itu Terkejut melihat ada tulisan yang berisi Pesan Ini

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Temukan Emas di sawah Miliknya, Petani itu Terkejut melihat ada tulisan yang berisi Pesan Ini. Netizen: “Kasihan bpk itu n istrinya…pikirannya begitu sempit, harusnya sdh cukup msh terus aja mengambil emas2 itu…” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Di sebuah kampung, seorang petani padi hidup, dia hanya mempunyai satu plot beras yang selalu ditanamnya. Dengan penuaian kira-kira empat bulan, dia sering terasa sangat miskin. Tua digunakan untuk kehidupan seharian dengan keluarganya. Dan, ia akan habis sebelum panen seterusnya tiba, begitu sering dia berhutang kepada jiran-jirannya untuk keperluan keluarganya, apalagi dalam harga mahal hari ini.

Suatu ketika, ketika dia memukul perahu padi, ia merasa terkejut melihat gumpalan tanah yang bergerak, dengan kegelisahan ia kemudian membungkuk di atas tanah, sehingga akhirnya menemukan jawapan yang sumber air itu muncul di bawah bukit itu. “Baiklah, kalau begitu, saya dapat menuai lebih kerap.” Fikirnya.

Oleh kerana itu, dia hanya bergantung pada air hujan dan sungai-sungai yang airnya tidak terlalu banyak. Hatinya gembira, kemudian dia pulang dan dia memberitahu keluarganya. Keesokan harinya, dia kembali melihat keanehannya. Ada kerikil kecil, hitam yang berasal dari sumbernya, semakin lama kerumunan tumbuh lebih cepat dan mengalahkan percikan air…

Jom mari kita tonton video di bawah untuk info yang lebih lanjut dan lengkap. Temukan Emas di sawah Miliknya, Petani itu Terkejut melihat ada tulisan yang berisi Pesan Ini. Saksikan

Sila tonton video:

Add Comment