kalau anda jumpa tumbuhan ini ibarat telah jumpa berlian..

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

kalau anda jumpa tumbuhan ini ibarat telah jumpa berlian.. Netizen: “dulu dibelakang rmhku bnyk tanaman pandan..tp skrg gda lg krn di buat jln..” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Sedikit info mengenai pandan langka: Pandan langka, adalah spesies sawit skru yang ditemui di Afrika tropika. Ia hanya tumbuh pada penyingkiran kimberlite, menjadikannya petunjuk yang berpotensi berguna untuk prospek berlian. Spesies tumbuhan Afrika yang jarang diketahui telah ditemui yang hanya tumbuh di tapak batu berlian. pandan langka seperti sawit nampaknya lebih suka tanah yang kaya dengan kimberlite – sejenis batuan beku yang terbentuk di dalam kerak Bumi dalam lajur menegak yang besar.

Pandan langka, seperti yang diketahui, mencapai jauh ke dalam mantel dan hasil letusan gunung berapi purba yang boleh mendorong berlian (bersama dengan bahan lain) beratus batu ke permukaan bumi. Walaupun ahli geologi telah lama mengetahui bahawa di mana ada pandan langka, sering ada berlian, sekarang – terima kasih kepada Pandan langka – ada cara mudah untuk mencari kimberlite juga. Peranan Pandan langka sebagai penanda berlian mungkin tidak dapat dibayangkan, tetapi spesies penunjuk jenis ini telah diketahui selama berabad-abad. Oleh itu, kalau anda jumpa pandan langka, maksudnya anda telah jumpa berlian yang bakal buat anda kaya mendadak.

Jom mari kita tonton video di bawah untuk info selanjutnya. kalau anda jumpa tumbuhan ini ibarat telah jumpa berlian.. Saksikan

Sila tonton video:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *