Pekerja Buruh Cuci Baju Dengan Mesin Pembancuh Simen Idea Yang kreatif Kan.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Pernahkah korang membayangkan kehidupan yang perlu dilalui oleh para pekerja buruh yang tinggal di tapak pembinaan?

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Bagaimana mereka terpaksa membina rumah sementara daripada papan lapis, berkongsi bilik tidur beramai-ramai, makan bersama dan bermacam-macam lagi perkara yang dilalui.

Segala keperluan asas yang disediakan di tapak pembinaan mungkin sudah mencukupi bagi mereka tetapi tidak bagi korang yang belum pernah merasai tinggal di rumah perkongsian seperti itu.

Namun baru-baru ini, telah tular di media sosial mengenai satu video yang menunjukkan betapa pintarnya pekerja buruh dalam menggunakan peralatan pembinaan untuk memudahkan rutin hidup seharian mereka.

Idea yang hebat ini adalah dengan menjadikan mesin pembancuh simen sebagai mesin pencuci pakaian separuh automatik, bijak kan.

Daripada bersusah payah mencuci pakaian dengan menggunakan tangan, alangkah baiknya jika mereka mengubah mesin pembancuh simen itu menjadi sebuah mesin untuk mencuci longgokan pakaian kotor dengan lebih mudah.

Dalam hanya beberapa minit, pakaian sudah dicuci dengan bersih dan anda hanya perlu menggantungkannya untuk dikeringkan.

Jom Saksikan Video Tersebut :

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Mamakusyg

Sumber: Youtube Channel EB

Add Comment