Petua Hilangkan Kahak Dalam Paru-paru Dan Penawar Batuk Yang Mujarab

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Petua Hilangkan Kahak

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Dalam Paru-Paru Dan Penawar Batuk Yang Mujarab. Batuk yang disebabkan oleh virus pasti mengganggu anda dalam aktiviti-aktiviti harian terutamanya batuk degil dan sukar dihapuskan.

Selain mengganggu diri anda, ada soalan tentang hal itu akan mengganggu orang lain juga. Bermula dari kebimbangan orang lain yang dijangkiti batuk atau keberisikan daripada bunyi batuk anda.

Terdapat beberapa petua hilangkan batuk berkahak dengan cepat dan paling mujarab yang anda boleh cuba untuk batuk ringan serta batuk yang degil, daripada dengan ubat semula jadi hingga dengan ubat daripada doktor yang mesti mengikut dos yang disyorkan.

Banyak ubat batuk yang beredar di pasaran adalah ubat-ubatan kimia, tetapi ubat daripada bahan-bahan semula jadi atau herba lebih baik diterima oleh badan kita. Anda boleh meraciknya sendiri atau beli ubat-ubat herba yang sudah tersedia di kedai-kedai herba atau farmasi.

Sirap buatan sendiri untuk kahak

Bahan-bahan:

  1. Lobak merah
  2. 6 sudu besar madu organik
  3. Air

Cara-caranya:

  1. Kupas dan potong lobak merah menjadi ketulan, kemudian rebus lobak merah sehingga ia lembut. Asingkan air rebusan lobak merah tadi.
  2. Kemudian tumbuk/kisar lobak merah yang direbus tadi sehingga lumat.
  3. Kacau madu ke dalam air rebusan lobak merah dan tambahkan isi lobak merah yang telah ditumbuk/dikisar. Kemudian kisar sekali lagi campuran isi lobak merah dan air rebusan tadi.
  4. Siap untuk diminum dan disimpan dalam peti ais.

Cara Penggunaan (Petua Hilangkan Kahak Dalam Paru-paru Dan Penawar Batuk)

Ambil 3-4 sudu besar ini setiap hari dan anda harus berasa lebih baik dalam tempoh hanya beberapa hari. Ubat ini akan membuat anda berasa lebih cepat jika anda mengambil masa untuk mencubanya.

semoga bermanfaat. sila like & share!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *