Pada mulanya dia diusir oleh pegawai keselamatan bank, wanita ini mengejutkan pekerja bank

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Jangan menghakimi orang dari penampilan fizikal mereka. Pepatah ini mungkin telah sering didengar oleh ramai orang. Semua orang tahu dengan baik makna kata-kata yang tersirat. Malangnya, walaupun ia diketahui oleh ramai orang.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Malah, masih ada orang yang suka menilai seseorang hanya dari penampilan luarnya. Seperti cerita wanita berikut, kerana dia berpakaian lusuh dalam seluar pendek ke sebuah bank, dia ingin diusir oleh keselamatan bank kerana dia fikir dia hanya datang untuk mengemis. Tetapi selepas menyampaikan niatnya, pegawai bank terkejut oleh wanita ini.

Kisah itu bermula suatu hari apabila seorang wanita yang kelihatan seperti pengemis datang ke sebuah bank. Ketibaan wanita yang hanya memakai pakaian lusuh dengan tudung coklat gelap yang tidak dilekatkan dengan kemas jelas menarik perhatian orang di bank. Insiden ini berlaku di bandar Banjarmasin. Apabila memasuki bank, pegawai keselamatan segera menghampiri wanita itu.

Pegawai keselamatan itu nampaknya mahu menghalang wanita itu kerana dia fikir wanita itu ingin mengemis di bank. Walau bagaimanapun, selepas didekati oleh pegawai keselamatan, wanita itu menjelaskan jika dia datang ke bank kerana dia ingin mengeluarkan simpanannya. Mendengar ini, pegawai keselamatan kemudian menolak untuk mengusir wanita itu. Dia juga membantu wanita mengambil nombor giliran.

Pegawai keselamatan itu bersifat sinis dan berfikir “kebanyakan wanita mengambil hanya beratus-ratus ribu”. Selepas beberapa minit menunggu, giliran wanita tiba. Dia segera pergi ke juruwang bank. “Boleh saya bantu awak, nyonya?” juruwang berkata dengan ramah “Saya ingin menjimatkan wang saya sebanyak 115 juta” jawab wanita itu.
Sila tonton video:

Add Comment