Tengok cara mereka tangkap udang jenis ni kat pantai.. Setiap satu ditarik keluar cam senang jer!!

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Tengok cara mereka tangkap udang jenis ni kat pantai.. Setiap satu ditarik keluar cam senang jer!! Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, lihat apa yang terjadi.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Sedikit info mengenai udang: Udang langsing dengan abdomens panjang otot. Mereka kelihatan seperti lobster kecil, tetapi tidak seperti ketam. Tengkorak ketam kecil dan pendek, sedangkan abdomens udang dan udang besar dan panjang. Abdomens yang lebih rendah dari pleopod sokongan udang yang disesuaikan dengan baik untuk berenang. Carapace of crabs luas dan rata, sedangkan karap lobster dan udang lebih silinder. Antena kepiting pendek, sementara antena lobak dan udang biasanya panjang, mencapai lebih dari dua kali panjang badan dalam beberapa spesies udang.

Masa terbaik untuk pergi ke pantai tangkap udang adalah air pasang surut. Apabila surut keluar, udang secara semulajadi datang ke arah permukaan, menjadikannya lebih mudah untuk mengetepikan mereka keluar dari air. Dari segi masa tahun, pepatah tradisional adalah untuk menangkap udang selama bulan-bulan yang mempunyai ‘r’ dalam nama mereka – antara akhir bulan September dan April.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat dan pandangan semata-mata. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Tengok cara mereka tangkap udang jenis ni kat pantai.. Setiap satu ditarik keluar cam senang jer!! Saksikan
Sila tonton video:

sumber dharian

Add Comment