Kongsi Berita Tunai Haji,Anak DrSheikh Muszaphar Sebak

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Rakaman video anak sulung angkasawan, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor , Sophea Isabella, 7, sebak hingga mengalirkan air mata selepas bapanya umum bakal menunaikan Haji menyentuh hati netizen.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Video tersebut dikongsi sendiri oleh Sheikh Muszaphar menerusi akaun Instagram (IG) miliknya.

Menerusi enteri tersebut Muszaphar memberitahu dia baru sahaja mendapat berita gembira tersebut namun ia belum disahkan lagi kerana belum mendapat Visa serta tarikh penerbangan.

Video Penuh Dibawah

Menurutnya Isabella atau lebih mesra dengan panggilan Bella adalah anak yang sangat rapat dengannya dan serta merta mengalirkan air mata selepas dia memberitahu bakal meninggalkan mereka selama 10 hari untuk menunaikan ibadah tersebut.

Bagaimanapun anak keduanya, Tasha yang turut diberitahu berita tersebut kelihatan gembira.

Video tersebut mendapat perhtian netizen yang rata-rata turut tersentuh dan sebak melihat reaksi Bella.

Video

Like Facebook kami Di Page Lubokviral Dan Sumber Dari videoviral

Sebuah hutan hujan di tengah-tengah Amazon telah menemukan sebuah sungai termal terbesar di dunia yang mencecah 80 kaki pada titik terluas dengan 16 kaki dalam.

Sungai ini diberi nama ‘Sungai Mendidih’ kerana suhu melampaunya yang dianggap luar biasa berada dipermukaan bumi. Andres Ruzo, ahli geofizik telah memutuskan untuk ‘menyiasat’ sungai ini yang dikatakan mampu membunuh apa saja yang jatuh kedalamnya.

“Datuk saya pernah menceritakan kisah sungai mendidih ini yang dikatakan mempunyai penjaga yang digelar ‘Yacumama’ iaitu roh ular gergasi yang melahirkan air sejuk dan panas.

“Datuk saya merupakan seorang tentera Sepanyol yang pergi ke Sungai Amazon untuk mencari emas, pada ketika itu kecoh apabila ada yang bercerita bahawa di pedalaman Sungai Amazon itu terdapat air yang beracun, orang yang makan ular dan juga sungai yang mendidih.”

12 tahun kemudian, rasa ingin tahu Ruzo membuatkannya ingin membuktikan kewujudan sungai tersebut. Perjalanannya ke sana perlu merentasi beberapa Sungai dan meredah hulu.

“Dari Lima, seseorang perlu mengambil pesawat ke bandar Pucallpa selama 1 jam, setelah itu perjalanan perlu diteruskan menggunakan pancuan empat roda untuk sampai ke Sungai Pachitea yang dianggarkan selama 2 jam. Sungai Pachitea merupakan cabang Sungai Amazon selebar 300 meter.”

“Dari Pachitea, perjalanan diteruskan dengan perahu meredah hulu selama 30 minit lagi.”

Ruzo akhirnya berjaya menemukan sungai yang mempunyai kelebaran 25 meter dan enam meter dalam itu yang menjadi tempat suci masyarakat pribumi yang mendiami kawasan Mayantuyacu.

“Tangan saya akan melecur jika saya mencelup tangan di dalam sungai itu tidak sampai setengah saat dan jika terjatuh ke dalamnya, saya akan mati.”

“Kejadian sungai mendidih ini secara santifiknya sama seperti manusia dimana mansuia memiliki darah yang mengalir melalui pembuluh vena dan arteri, begitu juga dengan Bumi yang memiliki air yang panas mengalir melalui retakan dan rekahan.”

“Disitulah arteri Bumi muncul ke permukaan sehingga kita dapat merasai kepanasan Bumi ini melalui Sungai Mendidih.”

Penyukat suhu sungai hilir sehingga ke hentian terakhir Mayantuyacu, meningkat dari 27 Celsius sehingga ke 100 darjah Celsius! Dikatakan sesiapa atau apa saja yang terjatuh ke dalam sungai ini akan mati kepanasan dan kalau pun ada yang terselamat, ia pasti mengalami kesan lecur atau terbakar tahap tiga.

Sungai ini kini dijaga oleh seorang dukun tempatan yang menganggap sungai itu adalah amanah kepada mereka dan harus dijaga daripada anasir luar.

Lihat video penuh :

Sumber kucinghitam

Add Comment