Dia ambil ‘benda ni’ guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau ‘benda ni’ sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia!

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Dia ambil “benda ni” guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau “benda ni” sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia! Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus.

Join Group Koleksi Kata Hikmah
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Sedikit info mengenai Kepiting Kelapa: Kepiting kelapa (Birgus latro) adalah spesies kepiting terestrial darat, yang juga dikenali sebagai kepungan perompak atau pencuri telapak tangan. Ia adalah arthropod hidup yang terbesar di dunia, dan mungkin pada had saiz atas untuk haiwan terestrial dengan exoskeleton pada zaman kebelakangan ini, dengan berat sehingga 4.1 kg (9.0 lb). Ia boleh berkembang sehingga 1 m (3 kaki 3 inci) dari kaki ke kaki.

Ia ditemui di Indonesia, kepulauan di seluruh Lautan Hindi, dan sebahagian dari Lautan Pasifik sejauh timur sebagai Kepulauan Gambier, mencerminkan pengagihan kelapa sawit; ia telah dihancurkan dari kebanyakan kawasan dengan populasi manusia yang penting, termasuk tanah besar Australia dan Madagascar. Walaupun kepiting kelapa itu sendiri tidak beracun, ia mungkin menjadi bergantung kepada dietnya, dan kes keracunan kepiting kelapa telah berlaku. Sebagai contoh, penggunaan mangga laut Cerbera manghas oleh kepiting kelapa dapat menjadikan ketam kelapa toksik akibat kehadiran cardenolides jantung.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Dia ambil “benda ni” guna tangan.. selfie lagi! Lepas tu dia baru tau “benda ni” sangat bahaya.. Orang kampung pun tidak berani nak sentuh dia! Saksikan

Sila tonton video:

sumber dnharian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *