Seorang Ayah Bungkus Anaknya Dalam Plastik Lalu Menyelam Dalam Sungai, Puncanya Buat Ramai Sebak

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Seorang Ayah Dilihat Membungkus Anaknya Dalam Plastik Lalu Menyelam Dalam Sungai, Puncanya Buat Ramai Warga Netizen Sebak. Betapa Ulungnya Kasih Sayang Seorang Bapa

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Kasih ibu sepanjang masa, kasih anak sepanjang galah. Peribahasa lama tersebut memang ada benarnya, peranan ibu yang lembut dan menyayangi kita seolah membuat ibu menjadi pahlawan nombor satu. Namun, bagaimana dengan ayah?

Watak seorang ayah selalu dikaitkan dengan jiwa yang keras dan sifat yang tegas. Jarang seorang anak tidak akur dengan ayahnya hanya kerana sifat seorang lelaki maskulin tak boleh dibandingkan dengan kelembutan wanita.

Namun, bukan bererti dengan ketegasannya tak ada rasa sayang untukmu, kan? Seperti Video ini mungkin akan jadi bahan renungan untukmu tentang betapa besarnya kasih sayang seorang ayah.

Ayah mana yang tidak ingin melihat seorang anak hidup bahagia dengan mendapat pendidikan yang tinggi?

Pastinya semua ayah akan mati-matian berkorban demi melihat anaknya bersekolah. Mungkin itulah yang dirasakan oleh seorang ayah berasal dari Desa Lang Sam, Provinsi Dien Bien, Vietnam Utara ini.

Agar puteri tercintanya tiba di sekolah dengan selamat, dia rela mengorbankan nyawanya sendiri. Bermodal sebungkus plastik transparan berwarna putih.

Si ayah ‘membungkus’ puterinya semata-mata agar ia tidak basah kuyup. Meskipun saat itu arus sungai sangat deras, tak menyurutkan semangat si ayah untuk menyeberang sungai.

Menurut informasi dari Viral4Real, sungai di desa Lang Sam tersebut memang seringkali dilanda banjir. Apabila hujan deras tiba, aliran sungai menjadi deras dan air pasang.

Hal inilah yang menyebabkan anak-anak di desa tersebut tidak boleh berangkat ke sekolah.

Untung, mereka berdua selamat sampai di seberang sungai. Selesai melepas ikatannya, anaknya pun merapikan sedikit rambut dan pakaiannya, kemudian berlalu pergi untuk menuntut ilmu.

Entah, apa yang akan dilakukan ayah nantinya, adakah dia tetap menunggu anaknya agar kembali pulang bersamanya? Yang pasti, pengorbanan ayah ini sedikit banyak pasti mengingatkan semua akan kasih sayang sejati seorang ayah. Betapa sayangnya si bapa kepada anaknya

Jom lihat video penuh di bawah

Add Comment