BACALAH DAN AMALKAN DOA INI UNTUK MELEMBUTKAN HATI SESEORANG DARI JARAK JAUH. SILA SEBARKAN KEPADA SEMUA..

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Doa Melembutkan Hati – Doa ini juga untuk meluluhkan hati orang yang kita cinta cintai. Untuk melembutkan hati seseorang yang hatinya keras dan tidak mau mendengar atau bersahabat dengan kita, agar dia menjadi lembut dan mau dekat dengan kita, maka kita bisa menggunakan doa atau amalan yang dalam sejarah Islam berhasil melembutkan hati yang sangat keras yang dimiliki oleh Umar bin Khattab.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Jika orang yang kita tuju atau target yang mau kita lembutkan hatinya ada di dekat kita, mungkin anak atau suami/istri kita, maka kita bisa menggunakan surat Thaha ayat 1-5 yang dibaca 3 kali dan kemudian dihembuskan di hidungnya ketika sedang tidur nyenyak.

Image result for berdoa
Gambar Hiasan
Kita tahu Umar bin Khattab adalah musuh umat islam ketika itu. Yaitu waktu beliau belum masuk Islam, Karena itu doa ini juga bisa digunakan sebagai doa untuk meluluhkan hati musuh, juga bisa digunakan untuk meluluhkan hati suami atau istri, dan juga seseorang yang hatinya keras.

Surat Thaha ini (1-5) adalah surat yang dibaca oleh Umar ketika belum masuk Islam di depan adiknya sebagai bentuk penyesalannya karena sudah memukul adiknya yang sedang membaca al-Qur’an. Atas kehendak Allah, ketika Umar membaca ayat-ayat itu, hatinya menjadi tersentuh dan luluh oleh kandungan maknanya dan dia meminta dipertemukan dengan Nabi untuk menyatakan keislamannya.

Baca doa ini sebanyak 19 kali dan sebut nama orang tersebut, Insha allah dengan izinNya hati seseorng itu akan lembut.

Bacalah ayat di atas sebanyak 19 kali dan sebut nama orang yang menjadi target, Insya Allah dengan izinnya, hati orang tersebut akan menjadi lembut dan dekat dengan kita.

Demikianlah doa untuk melembutkan atau meluluhkan hati orang yang keras hatinya, atau mungkin suami atau istri anda yang kebetulan memiliki watak dan hati yang keras. Semoga bisa bermanfaat dan orang yang kita cintai bisa bersikap lembut dengan kita.

Dipersilakan Share..

Sumber: nasihatustazz

NELAYAN TEMUI CICAK PURBA 170 JUTA TAHUN. BUNYINYA SANGAT MENYERAMKAN

BEIJING: Seorang nelayan di barat daya China telah berjaya menangkap seekor haiwan purba yang menyerupai cicak Salamander di mana haiwan ini merupakan amfibia tertua di dunia. Cicak ini dikategorikan sedemikian kerana dikatakan tidak mengalami sebarang perubahan fizikal sejak kira-kira 170 juta tahun lalu.

Memetik laporan Mirror Onlina, nelayan tersebut yang dikenali dengan nama Wang Tong telah menemui cicka gergasi berkenaan yang berukuran 122 sentimeter panjang itu apabila dia secara tidak sengaja telah terpijak badan haiwan pelik tersebut ketika sedang berjalan di dalam gua batu kapur di daerah Chingqing.

“Ia merupakan haiwan paling tua di dunia dan haiwan berusia 200 tahun itu ditemui di dalam gua selepas saya terpijak sesuatu yang lembut dan berlendir.

“Haiwan ini merupakan spesies paling tua di dunia. Ketika ia dilahirkan Raja George IV sedang menaiki takhta dan Britain sedang terlibat dalam perang Waterloo,” katanya.

Selepas menangkap hawian purba berkenaan dia telah menghubungi pakar hidupan liar China liar yang mengambil haiwan amfibia itu untuk dipindahkan ke habitat semula jadinya selepas mendapati ia sakit.

Apa yang menarik, haiwan purba yang diber nama Wa Wa Yu yang membawa maksud ikan bayi itu mengeluarkan bunyi seperti tangisan seorang bayi yang baru lahir.

Haiwan tersebut kini telah disenarikan dalam spesis haiwan paling terancam dalam Senarai Merah oleh Kesatuan Antarabangsa untuk Pemuliharaan Hidupan Liar (ICUN) dan dilindungi di China.

Ia dikatakan mampun untuk membesar sehingga 1.8 meter panjang dan berat melebihi 50 kilogram

Walaupun diletakkan sebagai spesies terancam, cicak salamander masih menjadi buruan golongan kaya di China ekoran kepercayaan bahawa daging haiwan itu boleh mengatasi ketuaan.

4 Comments

  1. nabilah January 6, 2020
    • MUHAMMAD NAZHAN SYAHMI BIN ZAIDI KAMAL - June 30, 2020
  2. ajib May 17, 2020
  3. Joha bin Kassim August 26, 2020

Add Comment