AWAS JANGAN MAKAN LAGI 6 MAKANAN INI KERANA ADA 6000 CACING DI DALAMNYA!! SHARE TERUTAMANYA PADA ANAK KITA !!

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Seorang anak wanita (Xiao Yan) sepanjang 6 bln. ini kerap alami sakit kepala, lantaran tdk tahan pada akhirnya gadis ini memeriksakan diri ke dokter, sesudah di check ternyata ada seekor cacing putih tengah berenang di otaknya! Berdasar pada pengamatan, mungkin saja Xiao Yan makan sayur mentah atau daging mentah yang ada cacingnya, telur cacing masuk dari saluran pencernaan ke jaringan otak lewat darah kita.

Join Group Kami Sokong Ustaz Ebit Lew
Kami Sokong Ustaz Ebit Lew

Awas Jangan Makan Lagi 6 Makanan ini Karna Terdapat 6000 Cacing Di Dalamnya!!

##Dokter mengingatkan : Jangan sampai konsumsi makanan mentah, sayur serta daging mesti dimasak hingga matang dahulu baru boleh dikonsumsi. ##Bila cacing itu termakan oleh kita, itu bakal menembus dinding pencernaan, lewat saluran darah mencari tempat tinggal yang nyaman.

Sebagian makanan berikut ini merupakan makanan yg tidak bisa dikonsumsi dalam kondisi mentah, mereka kaya parasit, apabila makan tak baik untuk badan :

1. Siput
2. Udang karang
3. Ikan air tawar mentah

4. Steak yang dimasak rare
5. Daging babi panggang
6. Keong

Perhatikan makanan di atas ya, jangan sampai

kalian kemakan cacing!
Tolong bantu share ke teman teman,saudara,keluarga agar mereka tahu tentang informasi ini,semoga jadi amal ibadah buat kita semua,amiin

MANAKALA KISAH INI PULA

Maut Kena Kanser Usus Akibat Amal Memakan Makanan Sisa Yang Dipanaskan
Seorang wanita mengidap kanser usus atau lambung akibat terlalu sering makan makanan sisa kemarin. Berat badannya dari 60 kg turun menjadi 28 kg dalam 1 tahun. Akhirnya meninggal. Karena itulah anak gadisnya yang berusia 19 tahun dengan sangat serius mengongsikan perkara tersebut untuk memperingati semua orang supaya tidak melakukan hal yang sama lagi.

Dalam Kongsian tersebut dia berkata :

“Setiap kali kamu memanaskan sayur lauk sisa kemarin, itu akan menyebabkan nitrite bertambah. Nitrite yang terkandung di

dalam makanan jika dimakan dalam jangka waktu yang lama, akan
menjadikan itu sebagai racun dan menyebabkan kanser.

Semoga setiap keluarga tahu akan hal ini, jangan lagi makan makanan sisa yang di panaskan. Dalam keadaan sekarang, makanan sisa sering dianggap remeh dan masih di amalkan oleh setiap keluarga terutama keluarga golongan sederhana. Mama saya mengindap kanser lambung, kemoterapi juga sudah dijalankan 8 kali dan mengikuti program pemulihan, namun karena terlalu ganas kanser yang ada dalam tubuhnya membuat beliau meninggal.katanya”

Dari apa yang di kongsikan oleh wanita tersebut memang benar Dalam segi Pemakanan sihat memang ada tertulis makanan sisa yang di panaskan akan mengahasilkan racun dan membuat usus akan sakit.

baca lagi

BACA 11 DOA INI SEMASA MEMASAK. INSYAALLAH ANAK TAKKAN DEGIL DAN MELAWAN CAKAP KITA!

Orang kata masakan ibu adalah yang paling sedap di dunia. Walau pergi ke hujung dunia sekalipun, seorang anak tetap merindui masakan ibunya sejak kecil walaupun sekadar ikan bilis goreng kicap.
Apa istimewanya masakan ibu sehingga tetap diingati hingga ke akhir hayat?

Air tangan ibu dan isteri bukan hanya masakan semata-mata tetapi adunan perasaan dan pengorbanan seorang ibu. Air tangan sebenarnya adalah aliran kasih sayang, kesungguhan, keceriaan dan ketulusan hati seorang wanita yang memasak untuk suami dan anaknya.
Hasil kajian yang dilakukan pakar motivasi dan psikologi menegaskan bahawa orang yang melakukan kerja dengan penuh kasih sayang, ceria dan tulus, hasil kerjanya akan berkualiti.

Dorongan si ibu memasak bukan untuk mendapat apa-apa tetapi untuk memberi. Seorang ibu dan isteri yang memasak didorong untuk memberi kasih sayang dan mengenyangkan orang yang disayangi iaitu suami dan anaknya berbanding seorang tukang masak yang memasak atas tujuan untuk menerima keuntungan.
Ya, itulah perbezaannya seorang ibu dan tukang masak. Si ibu memasak untuk memberi sedangkan tukang masak memasak untuk menerima (keuntungan).

Anda mungkin meminati

Bahkan melalui masakan juga, si ibu boleh mendoakan yang baik-baik untuk suami dan anak-anaknya. Ketika memasak, banyak doa yang boleh dibaca untuk kesejahteraan ahli keluarga dan memperbaiki hubungan.
Ibu boleh memohon kepada Tuhan segala apa yang dihajati melalui masakan yang akan dihidangkan kepada suami dan anak-anak.

Menyedari betapa berkesannya air tangan, anda yang bergelar ibu perlu ambil peluang menggunakan waktu memasak untuk mencipta kesejahteraan fizikal dan mental keluarga.

Ini adalah 11 zikir dan doa semasa memasak yang boleh diamalkan oleh wanita yang bergelar ibu.

1. Berwuduk dan solat sunat dua rakaat sebelum memulakan urusan memasak.

2.Doa masuk dapur iaitu surah Al-Kahfi, ayat 10 yang bermaksud “ Ya Tuhan kami, berilah kami rahmat yang besar dari sisi Mu dan persiapkan petunjuk terhadap urusan kami.”

3.Doa mengambil beras iaitu surah An-Nahl ayat 96 yang bermaksud “ Apa yang di sisi mu akan lenyap dan apa yang di sisi Allah adalah kekal.”

4.Doa simpan beras iaitu surah Ali Imran ayat 27 yang bermaksud “Engkau jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya.

5.Doa memotong sayur atau daging iaitu surah Al-Baqarah 71 yang bermaksud “Musa berkata: “Sesungguhnya Allah berfirman bahawa lembu betina itu adalah lembu betina yang belum pernah dipakai untuk membajak tanah dan tidak pula untuk mengairi tanaman, tidak cacat, tidak ada belangnya”. Mereka berkata: “Sekarang barulah kamu menerangkan hakikat sapi betina yang sebenarnya”. Kemudian mereka menyembelihnya dan hampir saja mereka tidak melaksanakan perintah itu.”

6.Doa memotong sayur ialah surat Al-Kautsar 1–3 yang bermaksud “Sesungguhnya kami telah memberikan kepada mu nikmat yang banyak. Maka dirikanlah solat kerana Tuhan mu dan berkorbanlah. Sesungguhnya orang-orang yang membenci kamu dialah yang terputus.

7.Doa meletak kuali atas dapur ialah surah Al-Baqarah 137 yang bermaksud “Maka Allah akan memelihara kamu daripada mereka. Dan Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”

8.Mulakan dengan bacaan Basmalah. Dan setiap kali hendak masukkan bahan dalam periuk atau kuali, dahulukan dengan ucap Basmalah untuk mendapatkan keberkatan.

9.Waktu mengacau masakan, kacau ikut lawan arah jam. Maksudnya dari kanan ke kiri. Itu sunnah Rasulullah.

10.Ketika memasak, sentiasa basahkan lidah dan bacakan doa surah Al-Imran ayat 200 yang bermaksud “ Hai orang-orang yang beriman! Sabarlah dan lawanlah sabar, dan bersedialah dan berbaktilah kepada Allah supaya kamu mendapat kejayaan.” Doa ini boleh melembutkan hati ahli keluarga.

11.Zikir penyedap sajian yang dimasak ialah selawat dan istighfar sepanjang proses memasak.

Semoga hidangan makanan yang dimasak sentiasa diberkati oleh Allah SWT di samping suami dan anak-anak yang makan juga mempunyai akhlak terpuji yang menyenangkan hati.

Sumber: majalahpama.my

Add Comment